JAK SE DOSTAT NA KONFERENCI: Co musíte udělat, abyste přednášeli na konferenci svých snů? Kdekoliv na světě

Kde poslouchat náš podcast?

Spotify
iTunes

Píše se rok 2017 a já předstupuji před 500 lidí v Maďarsku a jdu jim prezentovat o tom, jak se testují dle V modelu auta v Mercedesu. Je mi hrozně špatně a asi budu zvracet. Má první velká konference. Píše se rok 2019 a já předstupuji v Rusku před dva tisíce lidí, cítím se dobře a jízda opět začíná… Celkem jsem přednášela na 24 světových pódiích, v Maďarsku, Polsku, Bělorusku, Ukrajině, Německu, Anglii, v Indii a samozřejmě na několika konferencích v Čechách.
Jak jsem se tam dostala? O tom to dneska bude…

Já jsem ke konferencím přišla jak slepý k houslím. Pracovala jsem tehdy v MBtechu, testovala auta, šla jsem na konferenci o softare testingu, tam mě napadl šílený nápad, že bych něco o autech zvládla říct taky, náhodou jsem si sedla na obědě vedle organizátora konference v Maďarsku, ten mi řekl, ať něco pošlu, já poslala, oni mě přijali, já se pozvracela a začala pracovat na svých prezentačních dovednostech. A teď začíná ta zajímavá část pro vás…

Jo a mimochodem, o tom, jak pracovat s trémou a právě tímhle syndromem zvracení a nervozity před prezentací, jsou dva první podcasty, které stoprocentně doporučuji si poslechnout.

Zpátky k vám, prezentace měla šílený ohlas a mě to začalo bavit. Začala jsem makat na svých prezentačních dovednostech a hele, teď to školím a řekla jsem si, že mi přijde jako super spojit cestování a přednášení. Prostě mě to bavilo, navíc v angličtině, seznámíte se s plno lidma, ale jak se tam dostat…

01. Za prvé nečekejte, že oni pozvou vás. Pozvěte se sami!
Zapomeňte na „Seď panenko v koutě, když budeš hodná, najdou tě“. Blbost. Vy musíte být ti proaktivní. Zagooglete, je někde ve vaší blízkosti je konference, kam byste se svým tématem zapadli?
Mrkněte na datum, mrkněte na deadline zaslání abstraktu (abstrakt je papír, kde sexy a ve stručnosti popíšete, o čem je vaše téma a proč vy byste tam měli zazářit). Důležité, najděte si těch konferencí víc. Zapište si i ty, kde byste museli své téma lehce ohnout, přizpůsobit, a taky by vás tam vzali. Čím víc tím líp!

02. Zamyslete se nad tématem a o čem by to bylo
Vyberte si téma, o kterém toho dost víte a pro které žijete, pro které dýcháte. To ale nestačí, vyhraďte si odpoledne a sepište si podtémata k tomuto tématu. Jestli si to jen sepíšete pod sebe, nebo použijete myšlenkovou mapu, nebo budete jako já lepítkový maniak, to už nechám na vás. Každopádně, vybruste to. Jak napsat takový abstrakt, si povíme někdy příště. Pozor, každá konference má omezený počet znaků abstraktu (bývá to okolo 500) a zároveň budete potřebovat svoje bio (počet znaků 100 až 250). 


03. Rozešlete to
Opět si vyhraďte jedno odpoledne a rozešlete to na všechny strany. Občas to budete muset trošku prodloužit, občas zkrátit, pokud to posíláte v angličtině, doporučuji nechat si to od někoho zkontrolovat, zde se gramatické chyby neodpouštějí, a čekejte. Připravte se na to, že napoprvé vás nevezmou třeba na 90 %, kam jste se hlásili. Nebo vám to vyjde jen na jednu konferenci nebo taky na žádnou. Doporučuji si vždy vyžádat feedback neboli zpětnou vazbu, kde byl problém, proč vás nepřijali a co by na vašem místě zlepšili. V komisi většinou sedí celkem inteligentní lidé, kteří vám chtějí pomoci, a většinou rádi napíšou, co se jim nezdálo. Učte se z toho a vylepšujte!

04. Budujte brand
Rozhodně si nemyslete, že když jste se jednoho rána probudili jako neznámý Pepík z Horní Dolní a poslali do světa geniální myšlenku, hned vás všude vezmou. Komisi nejde jen o geniální myšlenku, jde jim taky o to, kdo jste a jak prezentujete. Budou si vás googlit, u některých přihlášek už rovnou vyžadují odkazy na vaše sociální sítě nebo máte přiložit video, kde prezentujete. Navíc z vašich sociálních sítí musí čišet, že pro dané téma žijete, budujete tak kredibilitu, ujištění, že jste se pro toto téma narodili a celkově neuděláte na konferenci ostudu.

VELKÉ FINÁLE:
Najděte si všechny konference, které brnkají o vaši strunu. Do hloubky se zamyslete nad svým tématem a sesumírujte si hlavní části prezentace a jejich přidanou hodnotu pro publikum. Rozešlete to na všechny strany, každé odmítnutí berte jako výzvu a budujte mezitím brand. 

Už se těším, že se brzy potkáme na nějaké velké online konferenci!

Znáte někoho, komu by tyto články a podcasty mohly pomoci? Kdo by v nich našel inspiraci?
Sdílejte je prosím se svými kolegy, přáteli, s rodinou. Zároveň budu ze srdce vděčná za reakce, jak se vám dnešní podcast líbil, jakou jednu větu nebo myšlenku si odnášíte právě a zrovna vy.

Jestli ještě nejsme v kontaktu, určitě si mě najděte na jakékoliv síti, kterou používáte, LinkedIn, Facebook, Instagram, kde denně sdílím inspiraci a kousek sebe. Zároveň každé úterý dopoledne posílám odběratelům svých newsletterů nálož tipů a triků do e-mailu. Mrkněte na web www.petrabouskova.cz. A v neposlední řadě, jestli by vás zajímalo, jak odprezentovat cokoliv úspěšně díky těm správným gestům, je tady pro vás můj unikátní online kurz ŘEČ TĚLA od hlavy až k patě PŘI PREZENTACÍCH. Co vše v něm najdete, je opět na mém webuTěším se na vás příště, hvězdy!

© Petra Boušková