
Přestáváte věřit ve svůj směr?
Snažíte se, ale nejde Vám to, výsledky nepřicházejí a trvá to už dlouho?
Váháte, zda vůbec jdete správnou cestou a neměli byste jít jinou?
Čtenáři magazínu Business Leaders se na nás obracejí často ve chvíli, kdy ztrácejí vytrvalost a trpělivost. Ptají se: Jak to, že nejtěžší okamžiky druzí překonají a vydrží?
Ať ve své kariéře usilujete o cokoli, doporučím Vám pro tuto chvíli jednu krásnou myšlenku. Pochází od Simona Sinka z jeho knihy s výmluvným názvem: Začněte s PROČ (ke koupi ZDE).
O dvou kamenících
„Povím vám příběh o dvou kamenících. Oslovíte jednoho z nich. ,Máte rád svou práci?‘
Podívá se na vás a odpoví: ,Stavím tuhle zeď, kam mi až paměť sahá. Je to jednotvárná práce. Celý den se pachtím na horkém slunci. Kameny jsou těžké a je to vyčerpávající tahat se s nmi den co den. Dokonce ani nevím, jestli bude stavba za mého života dokončená. Ale je to práce, mám čím platit účty.‘
O pár metrů dál pracuje další kameník. Přistoupíte k němu a položíte mu stejnou otázku: ,Máte rád svou práci?‘
Podívá se na vás a odpoví: ,Mám ji moc rád. Stavím katedrálu. Ano, pracuji na téhle zdi, kam mi až paměť sahá, a práce je někdy jednotvárná. Celý den se pachtím na horkém slunci. Kameny jsou těžké a je to vyčerpávající tahat se s nmi den co den. Dokonce ani nevím, jestli bude stavba za mého života dokončená. Ale stavím katedrálu.‘
Co dělají ti dva kameníci, je naprosto totožné. Rozdíl spočívá v tom, že jeden z nich zná účel.“
Znáte své proč?
Kdykoli Vás napadne něco vzdát, vzpomeňte si, proč jste začali.
Tvoříte „katedrálu“, velký cíl. Cesta k němu vede často i přes pracné zdi. Když znáte své proč, dílčí nesnáze překonáte. Protože víte, že jsou součástí cesty.
A máte-li tým, tedy i lidi, kteří občas ztrácejí víru a sílu, dejte jim katedrálu. Připomeňte jim, proč to dělají, proč do toho šli a proč to stojí za to.

Tak se držte!
Magazín Business Leaders, každodenní vodítko těžkou cestou v zaměstnání i podnikání, seženete ZDE.
Ke starším vydáním magazínu se ještě dostanete ZDE.
V trafikách ani knihkupectvích magazín není k dostání.
© Petr Casanova