
Dnešek je ideální dobou na realizaci podnikatelských nápadů a záměrů. Je jedno, jestli se jedná o originální aplikaci do telefonů, nebo o novou formu kosmetických služeb. Nebojme se uskutečňovat své sny a neodkládejme je. A aby se naše sny staly úspěšnými podniky, řekněme si, jak při jejich realizaci přemýšlet a postupovat. Je to snadné, stačí jen proniknout do zlatého kruhu.
S modelem zlatého kruhu a principem fungování PROČ přišel Simon Sinek. Jeho metody využívají všichni, kteří chtějí někoho inspirovat, ať už své zaměstnance, nebo zákazníky. Pokud chcete inspirovat a přinést či stvořit něco, co tu ještě nebylo a co zaujme, rozhodně si nejdřív přečtěte pozorně celou knihu Začněte s PROČ.
Zlatý kruh poskytuje přesvědčivý důkaz, že můžeme dosáhnout mnohem více, budeme-li všechno začínat otázkou PROČ. Zlatý kruh dává alternativní odpověď na otázku, proč někteří lídři a organizace dosáhli tak neúměrného vlivu ve svém oboru.
Čím je například výjimečná společnost Apple? Proč dnes nejvíc z nás vlastní a znovu kupuje iPhone?
Alternativní úhel pohledu není užitečný jen pro velkolepé projekty, které mají změnit svět. Schopnost inspirovat má i mnoho praktických každodenních použití. Můžeme ji uplatnit jako návod pro zkvalitnění svých vedoucích schopností, podnikové kultury, přijímání zaměstnanců, vývoje produktů, způsobu prodeje.
Základem je postupovat z kruhu zevnitř ven, a ne opačně jako většina firem. Nejdříve si klást otázku PROČ, poté JAK, a až potom CO.
Řekněme si příklad výše zmíněné společnosti Apple versus běžných počítačových firem.
Běžná firma komunikuje svou strategii asi takto:
- Vyrábíme skvělé počítače.
- Mají dokonalý design, dají se jednoduše ovládat a jsou uživatelsky přívětivé.
- Nechcete si jeden takový koupit?
Nic moc poutavého, že?
A teď, jak vypadá komunikace u oborově stejné společnosti, ale applovského formátu:
- U všeho, co děláme, chceme zpochybnit a změnit zavedené pořádky. Věříme, že je třeba přemýšlet jinak.
- Proti zavedeným pořádkům bojujeme tak, že naše produkty mají dokonalý design, dají se jednoduše ovládat a jsou uživatelsky přívětivé.
- A mimochodem, vyrábíme skvělé počítače.
- Nechcete si jeden takový koupit?
Cítíte tu odlišnou formu podobného sdělení? Žádné triky, žádné dárky zdarma, žádná manipulace. Komunikace Applu vždy začíná s PROČ – důvodem, účelem či přesvědčením, které nemá co dělat s tím, CO dělají.
Společnosti se nám snaží prodat to, CO dělají, ale my přitom kupujeme, PROČ to dělají. Problém je pak v tom, že firmy se často snaží prodat originalitu svých výrobků ve výčtu hmatatelných funkcí a přínosů.
Rozumíte myšlence zlatého kruhu? Co znamená využívat metody zevnitř ven?
Geniální obchodně-marketingové myšlení přináší kniha Simona Sinka, která může být biblí právě vašeho podnikatelského plánu. Realizujte svůj záměr efektivně a vytvořte třeba nový Apple.
Neutíkejte před ověřenou inspirací. Buďte lídry.
© Eva Roudnická, Simon Sinek