Mladá podnikatelka sklízí úspěchy s vařeným jídlem pro psy

Máte přehled o tom, zda je tento typ výrobku rozšířený v zahraničí?

Ano v USA zažívá vařená strava poměrně velké úspěchy, podobně jako lidé začínají nakupovat kvalitní potraviny – od farmářů, malovýrobců. Ve stravování lidí tento trend přichází i k nám, v zahraničí je aktuální i ve stravování psů.

Kolik máte zaměstnanců?

V současnosti 5 a kapacity budeme navyšovat.

Koho považujete za konkurenci?

Jako konkurenci můžeme brát jiné výrobce super prémiových krmiv, na druhou stranu nelze srovnávat granule a čerstvou vařenou stravou. Je to jako srovnávat instantní polévku s vývarem z poctivého kusu hovězího a zeleniny.

Co je pro Vás na podnikání nejtěžší?

Častokrát se musíte rychle rozhodnout, a nemyslet na špatné následky – to považuji vzhledem ke svojí povaze za nejtěžší. Dále je to práce s lidmi, kterou se dnes a denně učím.

Je něco, co byste dnes udělala jinak, kdybyste začínala podnikat?

Dnes už bych si ze všeho nedělala takovou hlavu, ale všechno je to vývoj, člověk si musí projít obdobím stresu a vyhrocených situací, aby byl podruhé silnější.

Čeho by se měl vyvarovat člověk, který rozjíždí vlastní podnik? A na co by se měl naopak soustředit, zaměřit?

Měl by si k sobě najít spolehlivého člověka nebo tým lidí, se kterým budou táhnout za jeden provaz. I přesto, že sám všemu rozumí nejlépe, je lepší část věcí delegovat na ostatní, jinak se z toho sám zblázní.

V nejbližší době chystáte velké změny, co konkrétně plánujete?

Rozhodli jsme se pro rebranding naší značky. Podnět k této změně dal náš nový společník, který k nám přistoupil na jaře letošního roku. Měli jsme štěstí na zkušeného podnikatele, který vybudoval již několik úspěšných značek, mimo jiné např. online prodejce zájezdů Invia.

Proč jste se rozhodli pro rebranding?

Současný název naší značky je příliš dlouhý a pro český trh špatně vyslovitelný, proto jsme se rozhodli pro jeho zjednodušení. Naše nová značka se bude jmenovat Brunio, podle mojí fenky Bruni. S novým názvem přijde i nová tvář naší značky, kterou představíme v průběhu září.

obr

Jak jste získala takto významného investora/společníka?

Tehdy jsem začala oslovováním různých podnikatelských inkubátorů, veřejně známých investorů a fondů. Myslím si, že vše je občas otázkou štěstí, ale i náhody. Dostala jsem kontakt na Radka Stavinohu, který je nejen úspěšný podnikatel a investor, ale i zapálený pejskař, který v naší firmě viděl obrovský potenciál.

Co tato změna bude znamenat pro další vývoj Vašeho podnikání?

Mimo změnu názvu a vizuální identity budeme našim klientům nabízet tzv. individuální stravovací plány pro psa. Tzn. budeme fungovat spíše jako pravidelná služba doručení zdravé stravy, připravené pod dohledem odborníka podle speciálních potřeb psa.

Co byste poradila těm, kteří se snaží získat investora? Jak s nimi jednat, případně na co si dávat pozor?

Najít investora není jednoduché. Nesmíte se nechat odradit prvotním neúspěchem. Vždy se mi vyplatilo o všem mluvit otevřeně, být přirozená a na nic si nehrát. Vymyšlená čísla nebo skutečnosti jednou stejně vyplavou na povrch a zkušený investor to pozná.

Více o vytváření úspěchu v podnikání najdete v našem magazínu Business Leaders. Na stánkových pultech nelze sehnat, zasíláme jej přímo těm, kdo se přihlásí k odběru zde.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Veronika Vajglová