
Kdo pravidelně čte náš tištěný časopis Business Leaders, tak ví, že každý začátek je těžký. Ať už jde o nový začátek v zahraničí, kterým se zabývá aktuální číslo, nebo třeba začátek drobného podnikání.
Jednou z nejtěžších věcí bývá prosadit vlastní myšlenku, od jejíž realizace Vás zrazuje okolí.
Své o tom ví Lucie Zelenková a Veronika Michalová, dvě kamarádky, které se nebály zariskovat a po dostudování vysoké školy se společně vrhly do velkého projektu. Svůj byznys se rozhodly postavit na tom, co je odjakživa bavilo – na pečení.
Jejich příběh vypovídá o tom, že se vyplatí nedat na řeči ostatních. Vyplatí se jít si za svým.
Veronika a Lucie se rozhodly podnikat v gastronomii.
A to i přesto, že jde o obor poměrně specifický a náročný.
A přesto, že kromě domácího amatérského pečení neměly v této oblasti žádné profesní zkušenosti.
Rozhovor s Lucií a Veronikou najdete v připravovaném 4. čísle tištěném magazínu Business Leaders. Pokud chcete, aby Vám přišel až do schránky, stačí se zaregistrovat zde.
Tato děvčata věděla, že důležité se odlišit se a být originální. Nabídnout něco, co nikdo jiný nabídnout nemůže.
Jejich podnikatelský nápad vyplynul z koníčku, který spolu sdílely. A tak vznikla Cupcakekárna.
Z nápadu se stal podnikatelský záměr. Z podnikatelského záměru vzešel originální koncept. Ten u nás nemá obdoby. Takovou Cupcakekárnu, jaká je na náměstí Svobody v Brně, zkrátka nikde jinde v Česku nenajdete.
Cupcake není muffin
Nápis CUPCAKE IS NOT MUFFIN bude pravděpodobně prvním, co uvidíte při vstupu do roztomilého obchůdku na náměstí Svobody v Brně. Hned po něm Vám zaručeně učaruje vitrína plná lákavě vypadajících bochánků umístěných v barevných papírových košíčcích. Ty zdobí vrchní poleva z nadýchaných krémů různých druhů a příchutí.
Právě poleva je tím, co odlišuje cupcake od muffinu. A právě poleva je tím, co dalo vzniknout osobitému konceptu, líbivému marketingu a úspěšnému byznysu.
Z nesmělých studentek se staly sebevědomé, cílevědomé podnikatelky, které se naučily, že si nesmí nechat vše líbit.
Zodpovědnost za vedení vlastní společnosti je přivedla k uvědomění, že jít za svým se vyplácí, a to i přes mnohdy nesouhlasné reakce okolí.
Chybějící zkušenosti z gastronomie vyvážila znalost ekonomie, která byla náplní jejich vysokoškolských studií. Byly připraveny na to, že podnikání není žádný med a že praxe je od teorie značně odlišná.
S takovým přístupem dosáhly úspěchu.
Přesně totiž věděly, jak…
-
… vypracovat podnikatelský plán.
-
… spočítat návratnost investice.
-
… provést analýzu vnějšího a vnitřního okolí.
-
… založit firmu.
Každému je jasné, že teorie se v konečném výsledku od praxe samotné liší. Zachování postupu je však i tak důležité. Proto děvčata do puntíku přesně dodržovala navržené schéma.
Jaké kroky vedly k jejich úspěchu? Otočte, prosím, na druhou stránku.