6 nejčastějších chyb, kterým se při pojmenování firmy raději vyhněte

4. Nebuďte nudní

Dobrý obchodní název by měl být nezapomenutelný, popisný, nápaditý a výrazný. Alespoň jedno z toho.

Důmyslným způsobem, jak začít s vymýšlením chytlavého byznysového pojmenování, je zapsat si klíčová slova, která popisují, čím Vaše firma je, co dělá a na co jste v ní pyšní.

Použijte slovník, inspirujte se na internetu.

Podívejte se na známé výrazy, které by mohly s Vaší firmou souviset.

Mějte na paměti i klíčové prvky svého podnikání, jeho poslání a samozřejmě i cílovou skupinu.

Co byste mohli vyzkoušet?

  • Aliteraci – opakování stejných písmen na začátku slova.

Pěkně zní a dobře se pamatuje.

Pokud se jmenujete Kateřina a budete prodávat sběratelské předměty, mohl by název Vaší firmy být třeba Kátiny kolekce.

  • Popisná slova

Slova, která okamžitě řeknou, čím se Vaše firma zabývá.

Jmenujete se Agáta Rambousková a podnikáte ve fitness. Proč by se Váš podnik nemohl jmenovat AR fitness?

  • Slovní hříčky

Jsou originální, osobité a vtipné. Co víc si přát?

Věděli jste, že název Google je slovní hříčkou odvozenou od slova googol?

Vymyslel jej Milton Sirotta, synovec amerického matematika Erwarda Kasnera. Termín googol označuje číslovku s jednou jedničkou a stovkou nul. Název vyhledávače tak symbolizuje nesmírné množství informací, které je možné na internetu najít.

5. Nezavírejte se do ulity

Vymysleli jste 10 obchodních názvů a líbí se Vám úplně všechny.

Právě teď přichází čas na zpětnou vazbu. Podělte se o své nápady s kolegy, partnerem, rodinou a přáteli. Možná budete překvapeni, na co Vás upozorní a čeho jste si třeba nevšimli, nebo co jste přehlédli.

Při výběru správného firemního jména se vždy hodí objektivní náhled někoho zvenčí.

Ten se totiž dívá pohledem potenciálního zákazníka.

6. Nelezte nikomu do zelí

Dříve, než učiníte konečné rozhodnutí týkající se jména Vašeho podniku, přesvědčte se o tom, zda tím neporušujete ochrannou známku názvu jiné obchodní firmy.

Jak to provést?

  • Napište obchodní jméno, které jste zvolili, do několika vyhledávačů a zjistěte, zda se již stejné nebo podobné nevyskytuje jinde.

  • Informujte se na příslušném úřadě, zda se v obchodním rejstříku již podobný název nevyskytuje.

  • Najměte si profesionála, který zjistí existenci či neexistenci ochranné známky, které by se Váš nápad mohl jakkoliv dotýkat.

Stejně jako na všechno, i na nalezení vhodného názvu pro Vaše podnikání si dnes můžete najmout firmu, která jej vymyslí za Vás.

Není to ale přeci jen trochu škoda?

Přijít s poutavým obchodním názvem jistě není snadné. Ale co je?

Pokud se vyhnete výše popsaným 6 chybám a investujete do vymýšlení obchodního názvu nějaký ten čas a úsilí, jistě to nebude dlouho trvat a vyprodukujete originální pojmenování, které si každý hned zapamatuje.

Pro další inspiraci z oblasti podnikání a budování kariéry nahlédněte do našeho tištěného časopisu Business Leaders, který si můžete objednat pouze zde.

Diskuzní stránka BusinessLeaders je zde.

© Kateřina Lukášová