Mozkový jogging aneb 5 tipů, jak nastartovat svou myslivnu na plné obrátky

Mozkový jogging

Tento dynamický program cvičení aktivuje kognitivní, tedy poznávací, funkce. Může být praktikován buď individuálně, nebo skupinově. Většinou pod vedením lektora. Cviky vedou ke zvýšení rychlosti vnímání, zlepšení koncentrace, pěstování schopnosti logického usuzování a efektivního zpracovávání informací.

Široký výběr

V současnosti již existuje řada organizací, které se zaměřují výlučně na trénování paměti. To probíhá formou osvojování četných technik správného pamatování. Taková cvičení jsou vhodná nejen pro ty, kteří prodělali mozkovou příhodu nebo zasažení Alzheimerovou chorobou.

Cvičit by je měli i zcela zdraví jedinci, protože fungují jako účinná prevence. Je však třeba je praktikovat pravidelně a dlouhodobě.

Pro jejich úspěšnou aplikaci je dobré odstranit či zcela eliminovat všechny vlivy, které mozek a paměť nepříznivě ovlivňují. Jedná se zejména o stres, nedostatek spánku, sociální izolaci, kouření a alkohol.

Přirozená funkce mozku

Nejčastěji bývají využívány techniky vycházející přímo z přirozeného fungování lidského mozku. Jedná se především o staletími prověřené asociativní techniky, které lze velmi dobře využít v každém věku.

Do věku 50 let lze přitom hovořit o jakémsi období prevence, poté již nastává doba aktivizace. Jelikož po 50 již dochází k častějšímu zapomínání, vyplácí se držet mozek neustále ve střehu.

Kudy do mozkové posilovny?

A opět můžeme na pomoc vzít příklad z posilovny. I svaly musí být neustále stimulovány jinými a novými činnostmi. Po určitém čase si totiž tělo na daný pohyb zvykne a přestane na něj reagovat tak, jak tomu bylo dříve.

Proto je třeba druh a míru fyzické aktivity měnit a střídat. Myslet na pestrost. Běh, kolo, posilovna, jóga, brusle, TRX…. Čím více a častěji, tím lépe.

Stejně je to i s naší myslivnou. K vysoké výkonnosti a stabilní činnosti je třeba ji stále zaměstnávat novými podněty a nutit ji do řešení nejrůznějších záhad. Jistě si vzpomínáte na školní léta, kdy byla hlava setrvale zaměstnávána domácími úkoly a neměla prostor pro zahálení. A našla-li si jej, pak se to okamžitě projevilo na studijních výsledcích. Zapomenutý úkol rovná se poznámka do žákovské a vyhubování od maminky.

Procvičit svou paměť, aby sloužila tak, jak má, ale hravě zvládnete i sami v pohodlí domova.

Vytvořte si doma vhodné prostředí pro mozkové fitness.

Podívejte se na pár tipů, jak vytrénovat svou myslivnu, a zvýšit tak pracovní produktivitu.

1. Vytvářejte vlastní akronymy

Jedná se o slova sestávající z počátečních písmen klíčových informací. Možná, že ani netušíte, kolik akronymů se kolem nás vyskytuje.

ABBA: A – Anni, B – Bjorn, B – Benni, A – Agnetha

Název dnes již legendární popové skupiny je sestaven z prvních písmen jmen zakládajících členů.

LOL: L – lots, O – of, L – laughs

BTW: B – by, T – the, W – way

Podobným způsobem lze zašifrovat názvy důležitých schůzek či jména stěžejních klientů. Vytvoříte-li si pro každou schůzku či každého klienta zábavný akronym, jistě na ně nezapomenete, ani když chytrý telefon či tablet vypoví službu.

Příklad

PDČOHL: P – pondělí, D – dvanáctého, Č – června, O – osm, H – hodin, L – Lucie

V pondělí 12. 6. mám v 8 hodin schůzku s Lucií.

Možná, že se z vytváření akronymů nakonec stane Váš koníček a dost možná na něm založíte svou živnost. Co takhle akronymy na míru? To nezní úplně špatně.

2. Užívejte asociace

Zrychlete zápis svých poznámek a zvyšte svou pracovní produktivitu na maximum. Vytvářejte pro různé informace šifry, které evokují něco, co dobře znáte. Při letmém pohledu na ně si tak okamžitě vybavíte, o co jde. Dejte sbohem dlouhým, nejasným a nudným popiskům.

Dobrým příkladem takových asociací je třeba jóga. Jednotlivé polohy jsou pojmenovány podle zvířat, která připomínají, nebo podle lidí, kteří v nich dlouho setrvávali, protože jim byly pohodlné. Jakmile učitel na lekci jógy zavelí přesun do polohy kobry, všichni vědí, co učinit.

S novým klientem se máte sejít v kavárně, o níž jste četli v časopise. Proč si do diáře nezapsat: setkání-kavárna-časopis?

Co dalšího nám může pomoci? Otočte, prosím, na další stránku.