7 způsobů, jak zlepšit prodeje na internetu

4. Sbírejte kontakty a zasílejte newslettery

Na svých webových stránkách si nastavte možnost sběru kontaktů. Klienty pak můžete pravidelně informovat o novinkách, akcích a zajímavostech.

Nevyužívejte newsletter jen jako obchodní nástroj, ale nabídněte jeho prostřednictvím zajímavý pohled na různá témata týkající se oboru, výhodné je využít jej i k šíření povědomí o Vašem blogu.

5. Využijte Google AdWords

Pokud dáváte přednost reklamě ve větším měřítku, zkuste Google AdWords. Jde o cenově dostupný nástroj propagace, který umožňuje masové a cílené šíření reklamy po celém internetu. Rozhodnout se můžete mezi textem, obrázkem a videem.

Princip je jednoduchý: nastavíte klíčová slova (která lidé zadávají do vyhledávačů) a Vaše reklama se objeví u článků nebo na stránkách, které tato slova obsahují.

Zajímavou možností je i tzv. remarketing. Jeho princip spočívá v tom, že se lidem po návštěvě Vašich stránek bude po určitou dobu (kterou sami zvolíte) zobrazovat Vaše reklama. Díky tomu na Váš produkt nezapomenou a zvýší se šance, že obchod dokončí.

6. Získejte zpětnou vazbu

Zeptejte se zákazníků na jejich názory, připomínky a přání. Tímto způsobem Vám sami řeknou, v čem se můžete zlepšit. Někteří Vám budou psát sami od sebe (například na Facebook nebo e-mail), další můžete přímo oslovit.

Využít lze například on-line dotazníky – díky odpovědím na otázky získáte cennou zpětnou vazbu. Pokud nemáte dostatek vlastních kontaktů, je možné využít služeb různých poskytovatelů (např. Vyplňto.cz, Survivo.cz), kteří osloví respondenty za Vás.

7. Vyzkoušejte affiliate marketing

Tento způsob marketingu funguje na principu partnerství mezi různými webovými stránkami.

Za určité procento Vám posílají svoje publikum a zvyšují tak možnost Vašeho prodeje. Tato spolupráce může být doplněna články či recenzemi. Za každé úspěšné doporučení náleží partnerovi provize (nejčastěji mezi 1 až 12 % z obratu).

Používáte tedy pomoc jiných k prodeji svého produktu. Čím relevantnější partner, tím větší šance úspěšně dokončeného nákupu. Lze se připojit k již fungujícím sítím, nebo si vytvořit vlastní.

Týká se Vás prodej na internetu?

Chcete zefektivnit své podnikání i dalšími způsoby?

Úspěšné triky si osvojte i díky našemu novému časopisu Business Leaders. První číslo zasíláme od konce února odběratelům přihlášeným zde.

Facebooková stránka BusinessLeaders je zde.

© Veronika Vajglová, foto: Viktor Hanáček